Blog jij al?

“Heb je een blog?”
‘Waar kan ik je blog vinden?’

“Blog je nog niet? Moet je doen joh!”

Al langer word de gedachte mijn hoofd ingefluisterd, te gaan bloggen.

ben je er klaar voor?

Ik vind schrijven leuk, al zo lang ik me kan herinneren schrijf ik van die (vaak lekker foute) Fanfiction en korte verhalen just for fun. Dus, hoe moeilijk kan een blog zijn; naast de knipopdrachten, de kinderen die vakantie hebben en bestellingen en afspraken die gewoon doorlopen?

Ik opende word en staarde naar de lege pagina.

Hmm.

Vaak als ik ga zitten schrijven zit er al een idee in mijn hoofd. Dan hoeft het alleen nog maar verwoord te worden. Uitgetypt en opgeslagen. Maar wat schrijf ik nu? Wat willen mensen lezen?

Willen mensen wel iets lezen wat ik schrijf?

Ik klikte de zoveelste Windows waarschuwing weg en opende het grote web.
‘How to write a blog?’ Was mijn zoekvraag aan de Google spin (ik zoek in het Engels, ik heb altijd makkelijker Engels gelezen).

Oh..

ontspannen

Een zee aan adviezen, over van alles en nog wat. Dé 10 tips om – 25 dont’s – Wat wel te doen, wat niet te doen. En niet 1 pagina, of 10. Nee, wel 100den pagina’s. Even diep adem halen, een nieuw kopje koffie pakken (ja, uitstelgedrag, ik weet het) en daar gaan we. De eerste link. De tweede link. Tegen de tijd dat ik bij nummer 18 was, las ik al niet meer maar scande de pagina’s alleen maar.

Allemaal tegenstrijdige adviezen. Adviezen over je taalgebruik, wat wel of niet te vermelden, hoe je zo veel mogelijk moet delen online, hoe je er geld aan verdient (ik vraag me altijd af in hoeverre dat nou écht mogelijk is) en meer. Oké. Even terug denken. Wat is het meest gelezen advies?

Jezelf zijn.

Nu kan ik een kilometer lang verhaal schrijven, over wie ik ben en waarom ik ben wie ik ben. Maar dat kan ook veel korter:

Ik ben Gabie, mama van 2 jongens (3 en 5), getrouwd en eigenaresse (daar moet ik nog even aan wennen!) van SnipSnap. Ik knip graag papier, dat doe ik nu net een jaar en ik ben verslaafd. Ik krijg afkickverschijnselen als ik te lang niet knip, dan ga ik papier kopen. Stapels en stapels papier. Ik maak bijzondere babyartikelen met veel plezier, zoals dekens voor in een couveuse. Ik ben altijd bezig, mijn hoofd staat nooit stil. Vaak loopt het ook over, met téveel wat ik het liefst tégelijk wil doen. Ik vergeet regelmatig het 10 uurtje in de tas van m’n oudste te doen, speel elke dag wel voor politieagent, heb vaak geen zin om de was te doen en drink graag Cappuccino. Ik ben creatief en vind complimenten moeilijk. Verder laat ik het eten wel eens aanbranden omdat ik te diep met mijn neus in de Pinterest-app gedoken ben.

Zo. Daar staat het dan. Mijn eerste blog, een kennismaking met mij.

Vingers in de lucht, wie heeft er vragen?

facebook

inst copy

Geef een reactie

