Ik-ben-al-wel-beroemd

Dat we dagelijks te maken hebben met de wijsheden van ik-ben-al-wel-5 zal je niet zijn ontgaan. Dat we ook regelmatig ons afvragen hoe hij toch steeds dingen
voor elkaar krijgt, is ook niet nieuw. Zo begint ook dit verhaal.

*terug in de tijd naar het jaar 2013*
Het eerste jaar dat wij met de Oldtimer Vereniging richting Beleef Landleven vertrokken was onvergetelijk. Dat jaar was ik-ben-al-wel-5, ikke-3!

Hij werd gefilmd door Tv Gelderland en het resultaat was erg leuk. Een klein blond ménneke, trots op z’n tractor!

We vliegen in sneltrein vaart naar 2014.

Er werden er foto’s gemaakt van ik-ben-al-wel-5. Deze zouden eventueel een keertje in het blad komen. “Vind u dat erg?” Neuh, natuurlijk niet..
Een jaar lang hielden we het blad in de gaten, maar zonder resultaat.

Ach ja, niet erg, ze maken natuurlijk bergen foto’s.

Weer een jaar verder, 2015 alweer.

Rond deze tijd werd ik getagged in een berichtje op Facebook.
Kijk nou! Ik-ben-al-wel-5 staat op de contact knop van de website voor de Landleven dagen. Dat is best wel stoer, en trots stuurden we de screenshots naar de opa’s en oma’s.

schermafbeelding-2016-09-05-om-16-37-16

Wat er in de aanloop naar de Landleven dagen toe vervolgens gebeurde, was bijna niet te filmen. Eerst stond hij op de website zelf, een grote afbeelding. Oke, dat is gaaf. Toen kwam er het bericht: hij staat in de krant! In de krant? Een kleine foto? Nee, een pagina groot in de Gelderlander.

Oooooow…

Het was nu toch wel erg groot, indrukwekkend en overweldigend.

Maar het was nog niet voorbij…

Toen we aankwamen bij het Openlucht Museum, ben ik op zoek gegaan naar een kleedruimte. We kleden ons altijd in Historisch passende kledij, maar daarmee op de tractor rijden is in mijn geval (witte jurk) niet handig. Dus, naar de ingang en op naar de toiletten.

Toen ik daar de deur binnen kwam, viel mijn kaak op de grond van verbazing. Op de rekken voor mijn neus, stonden informatie flyers. Met op die flyers, je raad het al..

Ik-ben-al-wel-5.

landleventheo2016

En het bleef niet bij de flyers, nee, hij stond ook op de plattegronden, en op een van de 4 (of 5) entreekaarten. Meteen heb ik van alles wat verzameld, want ja, het fotoalbum wil ook wat en anders geloven ze me nooit. Toen ik aangekleed en wel terug naar buiten liep viel ik bijna achterover. Daar, recht voor mijn neus, stond een 2 meter hoog bord met ik-ben-al-wel-5 erop te wegwijzeren richting toiletten.

Bijna rennend heen en weer sleepte ik de aanwezige familie en natuurlijk de grote super ster zelf mee om ze de ontdekkingen te laten zien. Wat is dat raar, en wat maakte het me trots. In de tram werd hij zelfs door mensen herkend! ‘Kijk, dat is het jongetje van de plattegrond!’ Met de plattegrond er naast ter vergelijking.

Het mooie vind ik nog steeds dat wij als ouders overdonderd waren en onze ogen uitkeken, terwijl ik-ben-al-wel-5 totaal niet onder de indruk was van zijn plotselinge roem. Zijn standaard antwoord op de vraag ‘Ben jij dat jongetje?’ was “Jeb.” om vervolgens ongestoord verder te gaan met zijn Boeke-tractor en gereedschap.

Dit jaar zijn we weer van de partij, en 2 weken voor het grote weekend begon het weer. Theo werd getagged. En weer getagged. En weer een foto, en nog een. Nieuwe foto’s, oude foto’s die we ook nog niet hebben gezien. Alles tegelijk en door elkaar. En als klap op de vuurpijl, staan we dit keer ook zelf in de krant..

Dit weekend ís wederom Beleef Landleven in Arnhem, in het Openlucht Museum. Ik-ben-al-wel-5 heeft geoefend op zijn handtekeningen, dus kom maar op!

handtekening-theo.jpg

facebooklogo

instagramlogo

 

Geef een reactie

