Soap

“Mam! Mam! Mogen we in bad?!” Vol enthousiasme komt ik-ben-al-wel-5 de hoek van de inloopkast omvliegen. Ik sta net de was op te ruimen en leg een stapel sokken in een mandje. ‘In bad? Ja hoor, daar is nog wel tijd voor..’ Zo lopen we samen naar de badkamer en zet ik het bad aan. Al snel kom de kleine-oude-man ook aanrennen in z’n blote billen. Hoe hij dat zo snel voor elkaar heeft gekregen, geen idee, maar de boodschap is duidelijk.

dsc_3777

Samen spelen, samen delen, en na een paar minuten en een bodem water in de badkuip besluit ik toch nog even de laatste stukken was in de kast weg te leggen. Dat is nog geen 3 minuten werk, dat kan best even.

Dacht ik.

DAG_1519.jpg

De sokken in de mand, de leggings bij elkaar. Korte mouwen, lange mouwen, alles weer netjes gesorteerd. Tevreden bekijk ik de kast wanneer het me ineens opvalt dat het stil is.

Erg stil.

Ik loop terug naar de badkamer en zie al vanaf de gang wat er is gebeurd.

Het douchescherm (deze is gericht op de badkamerdeur, je kijkt er vanaf de gang recht tegen aan) is een grote zee van wit. Wit..
Ik stap de badkamer in en moet even goed kijken en zoeken voor ik mijn twee mannen ontdek in de zee van schuim. De badkuip overstroomt ondertussen bijna met schuim en beide heren hebben zichzelf voorzien van een schuimbaard en bijpassende hoed. Ook het schuimpak en de schuimstropdas ontbreken niet.

lego.png

Ons bad is een bubbelbad. Als je daar sop ingooit en de bubbels aanzet, heb je in no-time genoeg schuim om een winter wonderland mee te bouwen in je achtertuin. Een geheim wat ik graag nog even voor mezelf gehouden had, maar met twee ontdekkende jongens blijkt dat helaas onmogelijk.

Twee grote grijnzen en een vrolijke “Hoi mam!” begroeten me.
“Kijk mam!” roept de kleine-oude-man.

“Soap!”

 

Geïnspireerd heb ik op Pinterest een bord gemaakt met daarop leuke in en rondom het bad activiteiten met schuim. Schuim om te schilderen, schuim blazen, slangen van bellen, bellen die stuiteren. Noem maar op!

facebooklogo

instagramlogo

Geef een reactie

