Voor Saar!

Ik beloofde een blog te schrijven met de reden waarom er momenteel zoveel veranderd op mijn website en in mijn werk. Dat is allemaal begonnen met een berichtje..

********************************************************************************

Ik zette net mijn boodschappen op het aanrecht toen ik een melding kreeg via Facebook.
Er kwam een bericht binnen van Iris, en met haar eerste zin trok ze meteen mijn aandacht. ‘Hoi, ik ben moeder van een veel te vroeg geboren tweeling.’

In haar bericht beschreef Iris haar tweeling Saar en Lars. Geboren bij 26,5 weken hebben deze twee kleine helden al hard moeten vechten voor hun leven. Niet meer dan een handje vol zijn ze, in een klein glazen huisje, met slangetjes en veel piepende apparaten om hen heen. Om de tweeling een warm en liefdevol thuis gevoel te geven tussen alle zorgen door, gebruikten Iris en Bas twee couveusedekentjes. Helaas heeft Saar het niet gered. Zij heeft na 3,5 week hard vechten de strijd verloren.

_MG_0214-4

 Bij de begrafenis van Saar hebben haar ouders een giftenbox neergezet met een mooie gedachte.

“Met dit opgebrachte geld willen we couveusedekentjes bestellen voor de NICU waar haar tweelingbroertje Lars (5 weken oud) nu nog ligt. Dit omdat we al een dekentje van je hebben gekregen en dit zo waardevol voor ons is. Iets persoonlijks tussen alle toeters en bellen. Dat gunnen we andere ouders ook!”

MAM_6472

Een prachtig mooi gebaar waar ik kippenvel van kreeg. We hebben afgesproken om ’s avonds rond te tafel te gaan zitten en alle wensen van Iris en Bas rondom deze mooie wens op een rijtje te zetten.

Dekentjes en geurdoekjes worden het! Maar hoe gaan we dat aanpakken? Het zijn erg veel dekentjes en doekjes om vooraf te maken, en juist het persoonlijke tintje sprak de beide ouders zo aan. De oplossing was snel gevonden; Een aantal dekentjes en doekjes maak ik al, aangevuld met cadeaubonnen. Zo kan iedereen zelf kiezen: Een kant en klaar dekentje, geurdoekjes of zelf iets samenstellen op de website. Met even snel rekenen kwamen we op aantallen, wel 35 bonnen, en 12 kant en klare items. Gewoon wauw! En om het mooier te maken had ik een verrassing achter de hand: Ik had al aan de lijn gehangen met mijn stoffenman, hij gaat ons helpen zodat we nog meer kunnen geven!

Vol enthousiasme zijn we als team aan het werk gegaan. Iris en Bas mochten samen stofjes kiezen, waar ik vervolgens de kant-en-klare dekens en doekjes van maakte. Iris stuurde me foto’s toe van Saar en Lars die ik mocht gebruiken voor op de bonnen om het geheel mooi aan te kleden. Ik stuurde op mijn beurt Iris en Bas foto’s door om het werk te laten keuren.

MAM_6451

 In het Ronald McDonals huis zijn alle dekentjes, doekjes en bonnen eerst streng gekeurd door Iris en Bas. Een spannend moment voor me, want ik wilde deze lieve ouders niet teleurstellen. Gelukkig waren ze dol enthousiast met het resultaat! Er wachtte hen ook nog een speciale verrassing: Dankzij vriendinnen kwamen er nog 6 mutsjes bij in de cadeaubox, en nog eens 10 cadeaubonnen. Een mooie kaart en een mutsje speciaal voor Lars maakten alles extra bijzonder.

MAM_6475

Inmiddels zijn we een paar weken verder en is de doos met alle dekentjes, bonnen en doekjes in gebruik genomen door de afdeling. En met succes, want inmiddels is de eerste keer bijvullen ook al een feit! Het verhaal van Saar heeft meer in beweging gezet dan we in eerste instantie verwacht hadden. Van alle kanten komt er hulp in de vorm van giften, of dankbare verhalen van mensen wie er van hebben gehoord. We kunnen inmiddels de afdeling meer dan een jaar lang van dekentjes /mutsjes/doekjes voorzien!

Ook zelf heeft het me wat gedaan. Ik speelde al heel lang met de wens en het idee om SnipSnap te verdelen en een eigen stuk te maken voor ouders zoals Iris en Bas. Dat idee werd ineens heel duidelijk, en de drive om dit op te zetten sterker dan ooit. De site vult zich dan ook in een rap tempo met handige tips, checklijsten, een informatief boekje voor ouders en meer. Ook nieuwe items, zoals een mini pakje voor in de couveuse, zijn toegevoegd aan de mogelijkheden. Deze pakjes zijn trouwens al in gebruik genomen door de NICU afdeling in Nijmegen (Radboud), daar ben ik super trots op.

MAM_6463

********************************************************************************
Lieve Iris en Bas,

Nogmaals dank jullie wel voor dit prachtige cadeautje van Saar.
Wie had gedacht dat we zoveel zouden kunnen bieden aan een afdeling die veel voor jullie heeft betekend? Of dat er uit zoveel (soms onverwachte) hoeken hulp en steun zou komen? Ik heb met veel liefde en plezier de spulletjes en bonnen voor jullie gemaakt en
zal dat met veel plezier nog lang blijven doen
. Ik hoop dat we nog veel mama’s en papa’s hier heel blij mee mogen maken en een stukje troost kunnen geven tijdens hun heftige tijd in het ziekenhuis. Dat zij evenveel steun mogen hebben van het dekentje (en de doekjes/mutsjes).

Lieve groetjes,
Gabie

********************************************************************************

Wil je meer weten of lezen over vroeggeboorte, of ben je op zoek naar informatie, tips of leuke printables? Kijk dan eens op de vernieuwde website, Facebook, Instagram of Pinterest. Wanneer je zelf een idee hebt, een artikel of wat dan ook voor de website, dan vind ik het leuk om van je te horen! Stuur een bericht op Facebook, of mail naar info@snipsnappapier.nl 

facebooklogo

instagramlogo

pinterest-round-icon-31

Geef een reactie

